Julpynt och gröna fingrar

Bästa julpynt med barnen!
 
Hyacinten börjar ta sig!
 
Alltså blir chockad när jag kollar på före och efter bilderna på min lilla hyacint från IKEA. Vad den har växt! Jag kan min vattning alltså! Lite ledsen dock med tanke på att den antagligen kommer dö när jag är hemma i Halmstad under 2 veckor...
 
Jag träffade finska Reeta igår förresten, åkte hem till henne efter skolan. Vi körde fullt julmys och bakade pepparkaksdeg! Points to us. Den blev inte exakt som vanligt, men mysigt var det i alla fall. Idag har varit... ja.. onsdag. Och även denna onsdagen jobbade mamman, så det blev en sådan jobbdag med dubbelt så mycket att göra. MEN nu ligger jag äntligen i min säng och kollar "The Theory Of Everything", filmen om Stephen Hawking's liv.
 
På första bilden ser ni en del av dagens julpyssel med barnen. Pyssla med barn, fina grejer det. Att se hur lugna de blir när de får klistra, klippa, tejpa och färglägga. Men det var det enda lugna idag kan jag meddela, hehe.
 
Två saker jag har kommit fram till om Paris;
1. Bilar stannar oftast inte för gående/cyklister om du inte TVINGAR dem genom att stå mitt i gatan. I alla fall inte för mig. Och inte ens för barn.
2. De barn jag sett/hört om bär inte hjälm. I alla fall inte under dagen. På kvällen kan den åka på. För det finns ju inga faror under dagen.



Kommentarer
Postat av: Mariekexet

Ååh mys mys mys! Onsdagar är ju rena rama drömmen *host* ;) MEN VI KLARADE DET!!

Svar: JA, vi klarade den! Och nu endast en liten pytteonsdag innan hemfärd! Det är fina grejer :')
Hanna "Rococo" Nilsson

2014-12-11 @ 11:52:47
URL: http://mariekexet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback