De Louvre!

Du vackra skapelse. Det finns tydligen en "hemlig" ingång till Louvren, där man slipper de enorma mängderna turister. Vi hittade inte den...
 
Helena och Lovisa beundrar olika marmorhuvuden, bl.a. av Alexander den Store.
 
Kända statyetten av Venus, kärlekens och skönhetens gudinna.
 
Vi blev lite avundsjuka när vi såg människor ha olika slags konstlektioner lite överallt i museumet... Såg så intressant ut.
 
Sämsta bilden, men det var inte lätt att få en ok bild om man inte var villig att offra en arm längst fram...
 

Idag var vi kulturella, och besökte de Louvre. Det var även perfekt väder för ett museumbesök, lite kallt och blåsigt. Även om jag varit där innan så är det ändå lika fantastiskt! Det var dock första gången för båda av mitt sällskap, Helena och Lovisa! Även om vi inte hade all tid i världen (Louvren är ju enorm, och vi var tvungna att åka hem till barnen på eftermiddagen), hann vi med en hel del. Tips för er som ska besöka Paris i framtiden, det är helt gratis för er som är 18-25 och medlemmar av EU. Man behöver alltså inte spendera onödig tid inne i museumet i biljettkön, utan visar bara upp sitt ID-kort när man sedan ska gå in i de olika salarna. Jag önskar att vi visste detta innan nämligen...
 
Perfekt dag på höstlovet helt enkelt!
 
 
 
 



Kommentarer
Postat av: Mariekexet

Åååh låter underbart! :')

Svar: Ja, det var en fin dag, älskar museum alltså! Men att jag aldrig lär mig, converse är ju det sämsta man kan ha på sig! Arghhh... Min rygg :(
Hanna "Rococo" Nilsson

2014-10-22 @ 20:39:14
URL: http://mariekexet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback