Picnic & l'Estival

Cottoncandy på festivalen!
 
Ballonghäng. Vid 17 skulle alla ballonger släppas upp i luften tillsammans med små kort med en hälsning på.
 
Maaassa gamla, fina bilar fanns det, bla denna Rolls Roycen
 
Fotografen är väl inte den bästa då mitt huvud döljs av backspegeln meeeen här sitter jag, Johanna (hö) och Merel (vä) och ler glatt med våra ballonger.
 
Näää vad sköna tjejer! Johanna är från Sverige och Merel från Nederländerna (om jag kommer ihåg rätt...?)
 
Så bra söndag jag hade! Vid 12:30 började jag och Johanna vandra mot Saint Germain för att ha lite picnick och hänga på festivalen som pågår nu. Vi mötte upp Merel och slog oss ner. Jag kan meddela att det var runt 25 grader och ja, jag var bränd i hela ansiktet. Och ja, min franska familj skrattade åt mig. Resten av dagen gick vi runt på festivalen, kollade på bilar, uppträden, köpte ballonger (och körde heliumröster, h.i.l.a.r.i.o.u.s), köpte mer att äta, var med i lotteri m.m. Så skön dag.
 
Det var snabbt hem för att byta om, för sedan var det dags för kyrkan. Familjen jag bor hos ,och stor del av Frankrike, är katoliker. Söndagsmässan var dock relativt lik den jag är van vid, i den protestantiska kyrkan. Väldigt häftigt att få vara med faktiskt, och få sjunga på franska (ganska simpla texter som tur var!).
 
(Idag, måndag, hände inte särskilt mycket, mer än att jag fått mitt franska sim-kort, yej, och även fått mitt Navigo-kort, dubbelyej, för transport här i Paris). IMORGON ÄR FÖRSTA SKOLDAGEN FÖRRESTEN. Har gått runt och luktat på mina böcker hela dagen. Älskar doften av nyköpta böcker.  Och juste, jag och barnen spelade fotboll. Jag vann. Enough said.) (Kanske hände en del idag ändå). (Älskar parenteser, gör livet enklare). (Godnatt). 
 



Kommentarer
Postat av: Mariekexet

Ååååh du är bara för bra, haha! (Parenteser är bäst, precis som STORA BOKSTÄVER och UTROPSTECKEN!!) (Jag älskar utropstecken och STORA BOKSTÄVER, det är galet precis som mig.) (Vi borde träffas snart igen, var så trevligt sist! :D) (Önska jag kunnat komma i Söndags, för verkar ha varit en urmysig dag... Kanske en annan söndag? :D) (Och coolt med kyrkan ändå, min familj verkar inte vara så troende...)

Svar: (JAG HÅLLER MED DIG MARIA! Så man kan uttrycka sig lite starkare på le internet helt enkelt!) (Ja, vi får absolut träffas i veckan du, apskön fredag var det ju!) (Kyrkor är coola. That's the rule...)
Hanna "Rococo" Nilsson

2014-09-30 @ 20:13:32
URL: http://mariekexet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback