Maison et Jardins de Claude Monet

Innan vi gick in i trädgårdarna satte vi oss i gräset och hade picknick.
 
I kön till trädgårdarna, Kajsa, Merel (Holland) och Sierra (USA).
 
Monets hus
 
Merel och Sierra
 
Poserar på Monets veranda
 
Vardagsrummet
 
Utsikt från vardagsrum
 
Bild på Monet han själv stående i sitt vardagsrum
 
Middagsrum helt i gult!
 
Köket, i blått
 
Sen tog vi oss till den andra trädgården
 
Bron från Monets kända tavla "Water Lily Pond"
 
Och så fanns det lite höns, tuppar och kalkoner här och där!
 
De sålde boken om Linnea när hon besöker Monets trädgårdar (på bild dock ett skissblock hehe). Har aldrig tänkt på att det är en svensk bok!
 
Vad jag fick med mig hem från turistbutiken hehe, ett kort och ett anteckningsblock.
 
Igår tog jag, Kajsa, Merel och Sierra oss till Giverny för att besöka Monets trädgårdar och hus. Vi tog ett tåg på 45 min från Saint Lazare till Vernot och sedan en buss till Giverny. Fantastisk dag, solen sken och det var fantastiska miljöer. Monets hus måste vara en utav de mysigaste husen någonsin. Skulle mer än gärna bott där. Vid åtta på kvällen återvände vi till Paris, nöjda efter en heldag med kultur. 
 
Nu har 2 veckors lov börjat här i Frankrike, vilket innebär mer jobb än vanligt för mig. Det är köra barnen överallt hela dagen. Hinner som tur med lite plugg, provet jag ska skriva för universitetet är nästa vecka! Detta innebär såklart att jag flyger till Halmstad på fredagseftermiddagen! Jag hoppas dock att jag hinner med Harry Potter utställningen imorgon om jag kan få några timmar ledigt. Nu är det dags för andra lämningen för dagen, kram!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback