Here comes the sun

Lilltjejen klättrar
 
Färsk oregano!
 
Cheese meeting, ostmöte, rendez-vous fromage
 
Åh, igår gjorde jag och barnen pizza till kvällsmat, och jag frågade mamman om de hade oregano hemma. Först fick jag "nej" till svar, men sedan visade det sig att de odlar oregano i trädgården! Otroligt gott att slänga på sin pizza.. Barnen tyckte det såklart var "Beurk!" (blä) så jag fick all för mig själv hehe.. Efter kvällsmaten tog jag mig till Saint Germain för en "onsdagsöl" med tjejerna. Så otroligt skönt att kunna snacka av sig osv efter en onsdag, som jag tidigare förklarat är påfrestande då barnen bara har halvdag (men jag kan inte klaga alltför mycket då mamman är hemma oftast).
 
Idag träffade jag upp Greta (Tyskland) i La Défense, och tillsammans tog vi oss till Elin och Gabriel för vårt "Cheese meeting" som vi bestämde förra veckan. Greta flyttar nämligen, tyvärr, tillbaka till Berlin nu på lovet. Förhoppningsvis hinner vi besöka henne nu i sommar! Goda ostar, baugett, salami och vin (+vårsol) gjorde den här torsdagen perfekt! Helgen ser ut att bjuda på massa gott, bl.a. skridskoåkning och tacoskväll! Känns väldigt bra. Nu ska jag cykla iväg med lillkillen till hans fäktning, kram!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser härligt ut med färska kryddor. Vi ses snart , vi längtar efter alla barnen!
/Far

Svar: Ja, det är en lyx, särskilt på vintern! Ja några få dagar kvar!
Hanna "Rococo" Nilsson

2015-02-12 @ 21:31:56
Postat av: Mariekexet

Ååååh färska kryddor, yuuum! Ååh ost, åt massa idag :D Sååå gott! ååh tack för onsdagen, behövdes såå <3

Svar: JAA det är ju så otroligt gott! :D Onsdagar förtjänar vi <3
Hanna "Rococo" Nilsson

2015-02-12 @ 21:53:13
URL: http://mariekexet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback