Te och glass

I söndags tog jag, Merel, Fatima och Filip oss ännu en gång till "Le Grande Mosquée de Paris" för det underbart goda teet de serverar (mintte).
Denna gången åt vi även där. Kyckling med citron, mandlar och katrinplommon och couscous som tillbehör. Gott!
Idag träffade jag upp Filip, Lovisa, Elin, Maria och hennes kompis Oscar i Parisför lunch och glass i solen. Skön måndag. Vanilj, Persika, Karamell och Hallon.
 
Livet här i Paris rullar på som vanligt, och jag älskar det. Jag har så otroligt roliga och omtänksamma vänner här, oj vad jag kommer sakna varenda en när jag flyger hem. Och fina Paris. Jag hämtade barnen som vanligt idag, och vi har spelat fotboll i trädgården, bakat 3 stora chokladtårtor till äldsta tjejens skola och pluggat engelska. Nu när det är så lite tid kvar märker jag hur mycket jag ändå kommer sakna familjen. Att ha varit en del utav dem i nästan 9 månader, och snart lämna dem, gör intryck på en. Jag är så otroligt glad och tacksam att jag fått göra den här resan, men känner mig redo för att åka hem nästa onsdag. Som tur är har jag en hel helg kvar, och väderrapporten visar mellan 25-32 grader torsdag-onsdag så jag bara tackar och bugar. På lördag är det ju Sveriges nationaldag, då gäller det att fira! Nu är det som vanligt nya Game of Thrones-avsnittet, kram.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter härligt, Hanna! Passa på att njuta sista veckan och särskilt värmen. Vi ses snart!

2015-06-04 @ 10:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback