Foire de Chatou

Dags för loppmarknad!
 
Älskar franska kulturen. Kallt men sitter ändå ute mitt i en loppmarknad och dricker medtaget vin och äter lunch.
 
Olika grundämnen och kryddor
 
Badass paintings
 
Löksoppa!
 
Mer från Shakespeare and Company! Fantastiska paket
 
Igår var det "brocante", loppmarknad, för mig och Merel i Chatou Croissy. Massa antikviteter; möbler, tavlor, smycken osv. Så häftiga saker det fanns! Fick inte med mig någonting hem dock, men kul att titta runt. Lagom kallt igår dock, så varm löksoppa satt fint för båda oss.
 
Idag kom vårvädret tillbaka som tur var, 14 grader och sol. Råkade försova mig, men hann till skolan ändå! Gick inom Shakespeare & Company efter lektionen för att köpa en present till lillkillen, en bok om Barbar med mycket bilder och lite text. Eftersom den är på engelska fick det bli en lätt bok. Vi firade honom ikväll med chokladtårta och presenter! Puh, nu är alla födelsedagar över, 3 st på 3 veckor blir hektiskt.  Imorgon är det skola och fotboll i Saint Germain, vi är ett gäng som ska spela lite, ska bli toppenväder imorgon. Saknar fotbollen, så blir perfekt! Kram
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback