Eurovisionhelg

Innan slappehäng i lördags med Lovisa gick jag förbi en marknad där det fanns en massa fint.
Fabulous Lovisa!
På kvällen blev det EUROVISION med ett underbart gäng. Det var överflöd med fest.
Mikaela och Fatima, bra öl och drinkar
OCH SÅ VANN HAN! Oj vad vi firade, och vad hela baren firade. Häftigt stämning. Vi följde hela sändningen på bioduk (inte till storlek, men ni förstår), lyxigt värre!
Vi fick "svenska shottar" (lägg märke till färgerna) efter Måns vunnit som överraskning!
Sen åkte vi till en annan bar och mötte upp Filip och hans gäng från Sverige och dansade hela natten lång tills första RER:en (05:30 någonstans där) tog oss hem. Vi dansade dock inne på baren mestadels utav tiden, inte på gatan som den här bilden kanske indikerar.
Från måndags, flytande parkhäng med Filip, Lovisa och Mikaela.
Efter skolan idag åkte jag och Lovisa hem till henne med bästa pastan till lunch!
 
Vilken helg jag har haft, så mycket roligt! I fredags mötte jag upp Filip och några av hans vänner. Inte visste jag att det skulle bli jazzhäng på ett lyxhotell med champagne hehe.
I lördags var det dags för Eurovision Song Contest med gänget! Oj vilket firande och vilken fest. Det var trötta tjejer som tog första RER:en. Synd för mig bara att jag somnade på tåget, och vaknade upp vid min ändstation Saint Germain av att en vakt väckte mig... Somnade sedan gott. 
I måndags var det röd dag här i Frankrike (Pingst) så den spenderade jag med Lovisa, Filip och Mikaela. Vi käkade lunch på en restaurang jag besökt innan, "Le dernier bar avant la fin du monde" som också fungerar som ett spelcafé. Sen hängde vi i en park/trädgård som flöt i Seine. Som sagt, en väldigt skön långhelg (även om jag inte var på topp i söndags efter allt eurovisionfirande i lördags)! Nu ska jag titta den nya Game of Thrones avsnittet med kvällsfika (te och äpple, mhm). Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback