Nyplockade hallon och första dagen i skolan

Barnen plockade hallon imorse innan skolan som jag fick ha till frukost!
 
Efter skolan blev det sushi i gräset med en del utav mina nya klasskamrater!
 
Här kan man vara och titta lite efter skolan...
 
 
Idag har det varit en rätt toppen dag, skulle jag säga. Lyxhallon till frukost, för att sedan lämna barnen på skolan. Efter det var det iväg till min alldeles egna skola! Den ligger som sagt i Paris, så det tar mig ungefär 20-30 min (med byten) att ta mig till själva skolan. Första lektionen idag gick bra. Jag känner att vi ligger på lite olika nivåer, vissa har lättare för språket än andra t.ex. (då jag är de andra...). Personligen var det inte lättaste lektionen precis, men vem har sagt att det ska vara det? Man ska ju läääära sig i skolan. Precis. Jag kom i alla fall genom lektionen, och även om jag skrev min nationalitet på engelska (dööh, i franskalektionerna är det ENDAST franska som gäller fick jag höra från lärarinnan..), så gick det överallt bra!
 
Skoldagen avslutades med sushi i gräset med mina nya klasskamrater! Så härligt att få prata med så mycket nya människor. Det är så lätt med, då alla är öppna för nytt (vilket kan vara rätt bra om man är au pair i ett främmande land). Mötte min första manliga au pair i klassen idag med, HURRAY! Kvällen har spenderats med barnen, och nu sitter jag här med färdiglagad mat och väntar på att resterande familj ska komma hem. 



Kommentarer
Postat av: Mariekexet

Mumsigt värre! :') Låter som en häääärlig dag :D

Svar: Ja, särskilt sushin! Fungerar ju varenda gång! :')
Hanna "Rococo" Nilsson

2014-10-01 @ 22:28:05
URL: http://mariekexet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback