Strosa runt i Montmartre

Räkor i curry med sötpotatismos och lite rosépremiär i stekande sol, man tackar.

Ok uteservering i Montmartre alltså.

Långfredagen är ingen röd dag i Frankrike, men annandagpåsk är det! Så jag åkte till Montmartre i måndags för att träffa Lovisa och hennes vän Elin. Det var otroligt varmt, så vi satte oss på en otroligt mysig uteservering. Så god mat, och som sagt, rosépremiär! Då är det minsann vår. Gillar att värmen har kommit på riktigt till Paris, vill ju börja använda alla sommarkläder jag "råkat" köpa på mig här... Nu ska jag hämta upp barnen, onsdagar=halvdag för dem som vanligt. Jag åker ju in till Paris med lillkillen på onsdagseftermiddagar för privatlektioner, och efter det ska han vara med i en stor cermoni i triumfbågen (något att göra med den eviga elden). Ska bli spännande att se vad som kommer hända, hoppas jag kan få några bilder! Kram



Kommentarer
Postat av: Mariekexet

Det ser ruggigt gott ut asså, mmmm

2015-04-11 @ 21:00:04
URL: http://mariekexet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback