Crêpes Party

Ofta mycket mat som "tillagas" på bordet, familjen äger minst 4 olika "bordmatlagningsmaskiner". Love it
 
Chestnut spread, kastanjkräm!
 
Frankrike må vara olikt Sverige på många vis, men något vi delar är kärleken till bakverk, och framför att fira dem! I Sverige har vi otaligt många högtider för kanelbulle, kladdkaka, semla, chokladbulle osv osv. Som tidigare nämnt åt man i januari här "galette des rois". I februari (närmare bestämt 2 februari) är det crêpes man äter, "La Chandeleur". Igårkväll hade därför jag, mamman, äldsta tjejen och lillkillen crêpes fest! Så gott, med nutella, socker, socker/citron och kastanjkräm. Det var första gången för mig, oväntad gott. Lagom sött är det enda jag kan använda mig av för att försöka förklara smaken.
 
Skolan är avklarad för veckan, och jag har några skjutsningar kvar innan jag tar helg. Den här helgen börjar med en besök till en musselrestaurang ikväll med gänget, oh my.... Längtar något så otroligt. Nu är det teater för lillkillen, kram och trevlig fredag!
 



Kommentarer
Postat av: Mariekexet

Mums crêpes, älskart! Oj oj, kastanjkräm låter otroligt intressant! Men får alltså tummen upp? :D

Svar: Ja definitivt tummen upp! Speciell, oförklarlig smak (då jag aldrig testat att äta kastanj vet jag inte om det smakar kastanj hehe), men absolut gott! Testa :D
Hanna "Rococo" Nilsson

2015-02-09 @ 19:45:15
URL: http://mariekexet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback