Bästa helgen!

I fredagsmorse mötte jag upp älskade mamma och pappa i Rueil Malmaison där de bodde för lite hotellfrukost för börja dagen! 
Vi tog oss till Champs-Élysées där det var en enorm parad för att fira 8 maj, 70 år sedan andra världskriget slutade (råkade skriva 60 år i förra inlägget, men det är hela 70 år! Franska presidenten Hollande var där och skakade hand med viktiga människor, bl.a. USA:s utrikesminister.
Sedan vandrade vi runt i älskade Paris. Latinkvarteren är fantastiska!
Mor och far avnjuter lite vin till riktigt duktiga gatumusikanter.
I lördags var det David Bowie utställning! Det var så coolt! Utställningen var i Philharmonie, nordöstra Paris.
Utställningen tog plats i denna sjukt coola byggnaden!
Musikvideon till "Life on Mars", och kostymen han bar.
Detta var kvällens förrätt, paté och skinkor ååh.
Igår, söndag, åkte vi till Versailles tidigt på morgonen! Vi började med slottet, och spegelhallen.
Sedan satte vi oss i den fantastiska trädgården, vid dammen där människor rodde runt, och åt den bästa picknicken på länge!
På eftermiddagen var den en fontänshow, med alla fontäner och klassisk musik överallt. Häftig upplevelse!
 
Oj vilken helg. Det har varit helt underbart att ha mamma och pappa här! Vi har hunnit med så mycket, utan att stressa. Ätit och druckit massa gott, promenerat runt hela Paris (nästan), gått på David Bowie utställning, besökt Versailles, sett presidenten, och promenerat lite till. Bara helt underbart. Tidigt imorse åkte de till flygplatsen, och snart landar de i Sverige igen. Tur att vi ses snart igen, då jag bara har drygt 4 veckor kvar. Jag har varit här i nästan 8 (?!) månader nu, helt otroligt. Men vi har i alla fall massa roligt inplanerat dessa sista helgerna. Nu ska jag äta frukost, göra läxan tills imorgon och sedan ta mig in till Paris för lunch med Filip. Kram
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback