Hon kommer med ljus i sin krona

Antikkvarter i "Porte De Clignancourt"
 
Luciakonsert i Svenska Kyrkan
 
 
 
Fina Elin var med i kören och sjöng vackert!
 
Min hyacint är galen, bara växer och växer. Luktar galet gott i hela rummet!
 
Bilder från senaste dagarna, mhmm gått runt i en jultrans. I fredags var vi ett gäng som först åt italienskt, och såg "The Hobbit- The Battle of the Five Armies". SÅ BRA FILM. Även denna gång lyckades vi boka med engelskt tal.
 
Under gårdagen gick jag och Helena runt och julshoppade i La Défense. Oj vad mycket folk (såklart). Jag hittade massa fint, och är snart färdig med alla julklappar. Hittade finaste julklänningen också i velour, åh. Vi hann också att åka förbi ett antikkvarter, fantastiskt fint. En stor gata med massa olika grenvägar, där varje väg var en hel marknad. Tyvärr var mycket stängt när vi kom dit, men några var fortfarande öppna. Efter det var det dags för det vi väntat på en månad, nämligen Lucia Konsterten i Svenska Kyrkan. Så otroligt vackert, alla tjejer och killar som sjöng var väldigt duktiga! Vi åkte sedan till Saint Germain för några öl på standardbaren "O'Sullivans"
 
Idag har vi firat 3:dje advent här hemma. Druckit otroligt sött vin, ätit franska "pepparkakor" och god lunch. Min syster smsade nyss att hon och hennes pojkvän David är påväg hit till Paris nu, åh vad jag längtar. De anländer sent ikväll, så jag får träffa de imorgon, helt underbart. Vi ska äta god mat, köpa sista julklapparna och turista i Paris. Kollar just nu på Musikhjälpen, sista dagen idag. Glöm inte att skänka en summa för att stoppa spridningen av HIV!



Kommentarer
Postat av: Mariekexet

Musikhjälpen <3 Lucia <3

Svar: Otroligt fina saker både två! <3
Hanna "Rococo" Nilsson

2014-12-19 @ 19:50:55
URL: http://mariekexet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback