Återställd sedan Halloween=Äventyr

Passande skylt angående handikappparkering. "Sätt dig i deras plats (situation), men ta inte den". Ungefärlig översättning.
 
Bild från uppe i Triumfbågen, La Défense och "Grande Arche" i mitten
 
Blåsigt.. Men eiffeltorn och jag i samma bild tjoho
 
"Den eviga elden" och t.h i bild ser man en bit av en grav där det står  "Här vilar en fransk soldat som dog för fosterlandet 1914-1918." Graven och elden, som tänds på nytt varje kväll 18:30, representerar alla oidentifierade offer under 1:a och 2:a världskriget. I graven ligger där just en okänd soldat. Tycker det var så otroligt fint.
 
Känd butik, speciellt för deras Macarons... Vi var tvungna att gå in!
 
Disneyaffär, mycket från "Frozen" alltså..
 
Bästa presenten från bästa Merel som varit hemma i Nederländerna! Ååååh choklad formad i bokstaven H, samma som jag fick på min födelsedag!
 

Denna söndagen har varit lika skön som alla söndagar i Paris har varit. Jag och svenska Amanda åkte upp i Triumfbågen och häpnades av utsikten, åh. Vi träffade konstigt nog också på Marie, Vera och Lena utanför Triumfbågen, så vi vandrade längst Champs-Élysées tillsammans, köpte macarons och tittade runt i butikerna. Sedan for vi till Saint Germain där vi mötte upp en del utav det vanliga, goa gänget <3. Maria, Merel och Fatima stod och väntade på oss så vi kunde ta en fika i höstkylan. Varit här i nästan 1 och 1/2 månad nu, otroligt.
 
Imorgon börjar vardagen igen, höstlovet är över vilket är skönt hehe. Skola för barnen och för mig, tjoho! Nu kollar jag på Frozen, kan ju inte bli annat än sugen när man varit i Disneyaffären. Godnatt!
 



Kommentarer
Postat av: Far

Det ser ju fint ut i Paris. E de fortfarande lika varmt där? Igår hade vi 15-16 gr varmt, vilket kändes lite overkligt. Jag o mor sprang en lugn runda på 5 km igår kväll. Hoppas det går bra på dina franskalektioner, du blir snart fena på franska. Skall bli roligt när du kommer till jul och få träffa tomten. Högströms kommer troligtvis ner till oss.
/Tjo Far

Svar: Hej pappa! Värmen hoppar lite fram och tillbaka här, men denna vecka har det varit riktigt höstväder igen, mörkt och kallt men det är jag ju van vid så ingen skada skedd! Duktigt att ni springer, jag försöker jag med här. Jaaaaaaaaa, jag hörde det! Så roligt att om de kommer tjoho!
Hanna "Rococo" Nilsson

2014-11-03 @ 16:14:11
Postat av: Mariekexet

Naaee fy vad fint! :D Måste också åka upp! Var såååå najs att ses igen :*

Svar: Ja verkligen jättefint!! Åh vi ja <3
Hanna "Rococo" Nilsson

2014-11-03 @ 23:22:07
URL: http://mariekexet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback