Back to Versailles

Vi är tillbaka! Denna gången gick vi faktiskt in i slottet
 
Innanför grindarna, enooooorm mark (märkte ombyggnaden i bilden nu, förstörde ju lite..)
 
Slottet var även det, såklart, enormt.
 
Poträtt av Marie Antoinette med hennes två barn.
 
"Trädgården" var helt fantastisk.
 
Marie Antoinettes säng, amazing huh?
"Galerie des Glaces" (Hall of mirrors)
 
Underbara, underbara höst! Vi vandrade runt i timmar i trädgården, det är så otroligt stort.
Mitt i allt hittade vi ett matstånd, en panini med kyckling, mozarella och tomat på bild!
 
"The Grand Trianon" och en del utav Marie!
 
Efter denna heldagen (med timmar av vandrande) kom vi tillbaka till Saint Germain och tog en välförtjänad fika.
 
Idag har det varit en heldag av vandrande kan jag säga! Jag och tyska Marie tog oss med buss till Château de Versailles denna höstdag. Riktigt häftigt att se/läsa allt möjligt om slottet och särskilt att vandra omkring i den enorma trädgården. Trädgård känns dock som fel ordval, eftersom man inte får fram storleken av det. Men ja, en enorm trädgård får väl räcka för stunden. Lunchade i trädgården med, och avslutade dagen med en fika (varm choklad och liknande pepparkaka,spéculoos). Underbart i alla fall, särskilt eftersom jag fick spendera en hel dag med Marie, som tyvärr snart åker hem igen.. Väntar nu på att familjen ska komma hem från en fäktningstävling för den äldsta tjejen, kvällsmat innan 21 kommer ju inte hända ikväll precis hehe. Och eftersom det faktiskt är Farsdag idag, vill jag passa på att gratulera min världsbästa pappa! Grattis pappa! Vi ses om mindre än 6 veckor!



Kommentarer
Postat av: Mariekexet

Åååååh dör, så himla perfekt dag!! Skulle så gärna följt med. Och ta mig till caféet någon gång, ser underbart ut! :')

Svar: Vi skulle egentligen till det sjukt mysiga caféet "Chez Alice" men det var heeelt fullt när vi kom dit, man måste tydligen boka bord på söndagar för det är så populärt. Där vi satt oss var det en fotbollsmatch igång, så inte bästa caféet, en chokladen var UNDERBAR efter en heldag utomhus :D
Hanna "Rococo" Nilsson

2014-11-09 @ 21:11:27
URL: http://mariekexet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback