Guiness och Van Gogh

I fredags, tjejerna framför Notre Dame!
 
Jag också såklart
 
Vi kom in på en irländsk bar, Guinness var det enda rätta
 
Lördagen på "Musée d'Orsay" med tjejerna!
 
En del utav gänget, går runt och är kulturella!
 
Ballroom, ganska så fint!
 
Ganska så känd tavla, Van Gogh
 
Högst upp i museumet fanns detta. Åh så fantastiskt, utsikt över Paris genom klockan.
 
Utsikt mmm
 
Ännu en ganska så känd tavla, Monet
 
 
Merel Holland!
 
Johanna, Hanna, Sierra och "Sinied" (Sinny hehe)
 
Fredagen i Paris var underbar. Vi hittade till slut, efter en omväg förbi Notre Dame, en irländsk pub som vi hängde på hela kvällen! Kom hem inte alltför sent!
 
Vaknade upp alltför sent dock på lördagen, och skyndade mig till tåget till Paris. Där träffade jag tjejerna som jag skulle vandra runt på Musée d'Orsay hela dagen med! Där hade de en utställning om Sade (Markis de Sade), fransk författare vars namn är ursprunget till ordet "sadism". Rätt så bisarr utställning med andra ord, men bra för det! Van Gogh, Pablo Picasso och Monet var några av konstnärerna vi kollade in resterande av dagen. Det var så fint så. Barnvakt på kvällen, lite kaos, men till slut somnade vi alla.



Kommentarer
Postat av: Mariekexet

Hahhaha baren var fasen nice! Dit får vi gå tillbaka! Och åååh, skulle såååå velat följa med -ser helt underbart ut! Men ska nog dit någon annan dag :')

Svar: Ja, jag hade en fett skön kväll! Det håller jag med om. Jag tycker verkligen du ska ta dig dit, väldigt häftigt museum :)
Hanna "Rococo" Nilsson

2014-11-09 @ 21:09:46
URL: http://mariekexet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback