I mitt regniga Paris

Från i måndags i ett regnigt Paris, Panthéon i bild (under ombyggnad).
 
Inuti kyrkan/museumet
 
Marie & Pierre Curies grav
 
Från idag, allt fantastiskt julpynt i skyltfönstrena!
 
Jeans från Monki, igen! Har en Monkiperiod nu av någon anledning
 
Efter en fartfylld helg var det en trött Hanna som däckade i sängen i söndags (med bästa presenten från vännerna, svenskt godis!). Igår åkte jag och Elin och köpte biljetter till inget mindre än DISNEYLAND. Vi kunde köpa billigare biljetter genom skolan, så första helgen i december ska vi ett gäng dit. Åh tänk Disneyland under jul, ryser av tanken. Efter det mötte jag upp Marie och tog ännu en gång del utav Paris historia. Det blev kyrkan/museumet Panthéon. Under själva byggnaden finns det massvis med gånger, till olika gravar av kända franska medborgare. Vi gick förbi Voltaire, Rousseau, Victor Hugo och Marie Curie. Häftigt atmosfär där nere. På kvällen diskuterade jag angående min framtida vistelse i den här familjen, och det slutade med att jag stannar här till sommaren! SÅ GLAD. Eftersom jag är deras första au pair började vi med en period på 3 månader, och nu har vi alltså förlängt det till sommaren. Dock åker jag hem i början av juni pga jobb och studenter. Perfekt.
 
Denna tisdagen var det som vanligt skola på förmiddagen. Efter det blev det lunch och shoppning av jeans med Elin, Lovisa och Lina! Väldigt skön tisdag med andra ord. Ska snart hämta upp barnen, imorgon är det sovmorgon för mig, åh vad underbart!



Kommentarer
Postat av: Mariekexet

åååh fina bilder :D OCh ha såååå awesome på Disneyland! Lite avis, men måste tänka ekonomiskt :((( *slösarn* och julskyltningarna är fantastiska <3 <3

Svar: Ja, can't wait until Disneyland!! Min julklapp till mig själv :) Men bra att tänka ekonomiskt ibland du!
Hanna "Rococo" Nilsson

2014-11-18 @ 19:48:40
URL: http://mariekexet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback