Det kom ett brev. Del 3

Gårkvällens brev!
 
 
Det kan inte vara lätt att jobba i posten. Måste vara svårt att lägga brev i rätt fack, utan att de ska totalt förstöras. Ungefär så kände jag igårkväll, när jag hittade detta i min brevlåda. Brevet var från mina kära syskon, en försenad/tidig födelsedagspresent. Men fram kom det inte riktigt. Detta är 2:e gången detta händer sen jag bott här i Frankrike, och jag börjar misstänka ett mönster? Jag blev såklart otroligt ledsen, när ens familj anstränger sig att göra en glad med lite brev/presenter. Tydligen är postsystemet annorlunda här i Frankrike, jämfört vad vi är vana vid i Sverige förklarade mamman. När ett brev anländer sorteras det antingen med hjälp av en maskin eller av en människa. En maskin sorterar brevet om det är "mjukt"/tunnt papper, en helt vanligt brev alltså. En människa sorterar det om det är ett paket, med hård papp. Men vad händer om brevet inte passar in i dessa katagorier, ett mjukt/hårt papper som är tjockare än ett brev. Eller ett mjukt papper som även det är tjockare än ett brev? Jo, detta. Detta var i alla fall vad mamman förklarade. Så var försiktig när ni ska skicka brev till Frankrike, hehe.
 
Jag blev i alla fall glad av tanken från mina syskon!



Kommentarer
Postat av: Mariekexet

Men neeeej vad tråkigt :((( Ska jag varna ifall nån skickar brev till mig!

Svar: Ja, eller hur! Var så ledsamt att se ett söndertrasat brev.. Ja det låter smart du (Y)
Hanna "Rococo" Nilsson

2014-10-21 @ 23:04:42
URL: http://mariekexet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback