Det kom ett brev. Del 4...

BREV IGEN. OCH DET ÄR OSKATT (är det verkligen rätt ord, oskatt? Äh, vi kör på det). Från min kära mormor, försenad födelsedagspresent. Jag ringde henne efter så vi kunde prata litegranna, och tacka för den fina presenten!
 
Minimonopol
 
Och jag fick köpa "Avenue des Champs-Élysées", ringa mäktigt!
 
Efter museumbesöket hämtade jag upp lilltjejen, och eftermiddagen påbörjades! Det har varit engelskalektioner med mig som lärare och henne som elev, det har varit pianolektioner med mig som elev och hennes som lärare. Mycket lek helt enkelt + lite lärande. Pappan har nämligen köpt hem läroböcker till mig och barnen, så jag har helt plötsligt blivit engelsklärare.. The things you do as an au pair. Eftermiddagen avslutades med franskt monopol! Nu har resten av familjen kommit hem, så dags för kvällsmat. Runt 21 som vanligt hehe, kommer ju bli helt chockad när jag kommer hem över jul; VAD SÄGER DU? ÄTA KLOCKAN 19? VAD ÄR DETTA?). Imorgon är det heldag med barnen, förbereder mig psykiskt. Det kommer gå bra (I hope).



Kommentarer
Postat av: Mariekexet

Ååååh mysdag! :') Och brev!! <3

Svar: Ja, det var en riktigt bra dag, liksom alla dagar denna vecka. Så skönt :) åh ja, brev! <3 <3
Hanna "Rococo" Nilsson

2014-10-23 @ 11:18:02
URL: http://mariekexet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback