At the edge of the world

En uppskattad fredagslunch, stuvade "makaroner", köttbullar och ketchup!
 
'Från i fredags, hade finbesök hemma, Maria och Johanna <3
 
Vi lagade god wook!
 
Finebesöket
 
Selfie framför triumfbågen behövs!
 
Från i lördags, underbart god fajita
 
Malin (Sverige) och Helena (Norge)
 
Underbart mysig spelcafé/restaurang "Dernier Bar  avant la Fin du Monde" (Sista baren innan världens ände).
 

Jag har haft en underbar helg, och än är den inte slut. I fredags åkte familjen iväg till några vänner, därför kunde jag ha Maria och Johanna över på matlagning och vin! Då man som au pair inte kan ha vänner över hela tiden uppskattar man när man väl kan det! Senare åkte vi in till Paris, men vandrade mest runt då vi kom in lite för sent och barer stänger alldeles för tidigt.
 
Igår, lördags, tog en trött Hanna sig in till Paris för att möta upp Helena, Malin och Helena. Tanken var att vi skulle åka skridsko men då regnet öste ner hittade Helena ett urmysigt café. Sjukt många olika sällskapsspel, och väldigt god fajitas. Vi satt i timmar och spelade, love games. På kvällen tog jag mig till Lovisa med Lina där vi beställde sushi och hade filmkväll. Det blev "Mr Bean On Holiday", då han turistar i Paris och Cannes. Det är så roligt att se om filmer som utspelar sig i just Paris, för man känner igen så mycket mer saker som man tidigare helt missat. Jag sitter just nu och väntar på att mamman ska komma hem, då vi ska ge oss ut och köra. Familjen har lånat morföräldrarnas bil då jag ska skjutsa äldsta tjejen till en sportlovsaktivitet den här veckan, och hon vill se så att jag kan köra hehe. Ikväll blir det som sagt tacoskväll hos Lovisa men underbara vänner, bra avslut på en bra helg! Kram
 



Kommentarer
Postat av: Mariekexet

Åååh ni gick dit ändå?? Då vill jag dit nästa gång!! (Till sista baren blabbla) Åååh var så mysig fredag <3

Svar: Ja absolut, dit måste vi!! Otroligt häftigt café/restaurang! :D
Hanna "Rococo" Nilsson

2015-02-16 @ 11:02:14
URL: http://mariekexet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback