Mölkky & Galette Des Rois

Jag och barnen spelade ett finlänskt spel de fått i julklapp "Mölkky", så roligt! (De små "kubbpjäserna" ni ser i bilden)
 
Och barnen fick även ett fotbollsspel i julklapp, gissa om vi har spelat det..
 
Mina fina julklappar av familjen här i Paris!
 

Googlebild på "Galette Des Rois"

 
Jag landade i Paris igår på förmiddagen, vilket betydde tidig uppgång i Halmstad.. När jag kom till huset var det full rulle direkt, leka med barnens alla nya julklappar. Jag fick dock in en liten powernap på eftermiddagen, ganska värt det alltså...
 
Vi festade även på "Galette Des Rois" som man äter här i Frankrike vid den här tiden på året. Familjen hade t.o.m. köpt 2 st... Jättegod, smak av mandelmassa. I kakan ligger en liten plastfigur gömd, vilken man ska hitta för att få kungakronan och bli kung eller drottning. Pappan pekade och frågade vilken bit var till vem till lilltjejen som satt under bordet (så hon inte såg vilken bit han pekade på såklart). Sen är det bara att äta, och hoppas man hittar figuren. Vid andra tårtan, på kvällen, fick jag den! Winning. Gick runt med kungakronan resten av kvällen.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback