Something in the air

Blandat gott inköptes av tjejerna i fredags, barngodis och rom. Stabil blandning.
 
Påväg in i Paris i fredags, gänget och Johannas kompis som var på besök!
 
Bästa Johnny Depp's nya film, mmmm
 
I lördags var det en seg dag, men Lovisa fick mig som tur var att följa med in till Paris för att testa på en ny restaurang!
 
Största hipsterstället i Paris skulle jag nästan våga påstå, men SÅ god mat! Pulled Pork Sandwich på bilden, med rödbetor i. Bra dagen efter
 
I måndags efter lektionen i Notre Dame satte jag, Elin och Lina oss på ett mysigt café och beställde alla in en "chocolat viennois", vilket helt enkelt är varm choklad med grädde hehe.
 
Igår efter lektionen blev det ännu mer strosande med Elin och Lina, denna gången i "köpcentrumet" under Louvren. Borta som jag är hade ingen aning att det fanns ett helt köpcentrum under Louvren, vilket tydligen alla andra visste hehe. Men nu vet jag!
 

Imorse fick jag ett sms av bästa Sofia som meddelade att det var dags att uppdatera här, vilket var så sant så. Bilderna ovan visar lite vad jag har gjort de senaste dagarna. Även om det fortfarande är vinter här och kallt, så känner man absolut att någonting är påväg. Fåglarna kvittrar, ibland kommer solen fram, de ljusa timmarna blir längre och längre. Känns fantastiskt. Lillkillen är sjuk idag så det blir en relativt lugn onsdag för mig. Ska snart iväg och hämta lilltjejen. I måndags var stortjejen (tycker det är bra smeknamn det här alltså) sjuk, så det sprider sig. Jag hoppas att jag klarar mig!
 
Imorgon är det aktivitetsdag igen för mig och Helena, en springtur till ska ni få se. Helgen bjuder på massa roligheter, bl.a. ett efterlängtat besök till Katakomberna och tacoskväll! Men just det, idag är det onsdag och nu ska jag cykla iväg för hämtning av lilltjejen. Kram!
 



Kommentarer
Postat av: Ingalill

Hej härligt med vårkänsla! Varit i Malmö i helgen och där blommade små vårblommor.
Tyvärr inte i Göteborg. Vi har snö och kallt.
Ha det bäst.

Svar: Ja, det är på gång! Härligt med vårblommor. Någon snö blir det nog inte här dock, även om jag väntade ivrigt. Kram!
Hanna "Rococo" Nilsson

2015-01-21 @ 19:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback