OKA

1."Ostbröd", mumsigt värre. God ost inbakad i brödet.
2. (Ej bild) Tigerräka med goda såser till
3. (Ej bild) Soppa med ricotta och rotfrukter
4. Lax med avocado och mango
5. Fläskkött med jordnötter, bananpuré, avocado och apelsin. Den gröna fläcken i högra nederhörnet på tallriken är inte smuts, utan någon OTROLIGT STARK RÖRA, smakade citron och chili. Herregud
6. Sorbetglass, kola, choklad, marräng och parmesan.
 
Oj vilken restaurangupplevelse igår med Erik och Klara! Jag mötte upp de i Montmartre för att äta på den franska/brasilianska restaurangen "OKA". Restaurangen är väldigt liten (fick väl plats 18 personer totalt) så det var tur att bror min bokat bord. Det som finns att äta där är den 6-rättersmenyn jag har listat ovan, och alla i restaurangen får tallrikarna samtidigt. De har alltså därför bara 2 serveringar/kväll, och våran var vid 21:30. Allting var fantastiskt gott (tigerräkan med såserna och laxen har delad första plats hos mig), och så häftigt helt enkelt! Vi drack gott vin till och satt där tills klockan blev mycket och jag fick springa till metron för att ta sista RER:en hem till Le Vésinet (hann med 4 min marginal, winning). Smakkombinationerna var nya och spännande, och helt klart värt pengarna. Ett stort tips för de som vill äta på en nytänkande restaurang (men glöm inte att boka i förväg).
 
Idag har jag haft skola som vanligt, påbörjat sista terminen nu, helt sjukt. Som jag tidigare har nämnt har vi 3 terminer här, varje på 3 månader ungefär. Jag har bytt "extralektionen" igen tillbaka till barnlitteratur som jag hade termin 1, fransk historia som jag nu haft under termin 2 var inte riktigt min grej. Tyvärr blir det dubbellektioner på tisdagar nu istället då, men jag överlever. Lillkillen är borta på läger hela veckan så det är bara jag och tjejerna. Nu är det blodapelsin och Grey's Anatomy som väntar på mig i min sköna säng, kram!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback