Drinkar och fika

Fatima, Sinny (England) och Merel (Holland)
Lovisa och Lina idag på Ladurée, fina vänner
Hallon- och rosbakelse, ganska fantastisk. Rosgrädde, behöver jag säga mer liksom? Dock även ganska mättande, kom igenom halva...
Kajsa och hennes chokladbakelse!
Bild på utsidan av Ladurée+tjejerna!
 
Igårkväll när jag slutat tog jag mig till Saint Germain för den vanliga onsdagsölen/drinken med Fatima, Sinny och Merel. Det är, som tidigare nämnt, det bästa sättet att avsluta en aupaironsdag, att få snacka ut med vännerna hehe.
 
Idag tog jag mig till Ladurée med tjejerna på bilderna ovan. Jag har tidigare varit på den på Champs-Élysées, men idag åkte vi till den i Saint-Germain-Des-Près! Fantastiskt fin, och så gott! Vi satt där hela dagen, och tror vi snackade i 2 timmar om de olika sporterna/lekarna man hade på skolidrotten, bästa.
 
Utbytesstudenten på 10 år kom som sagt igår. Jag trodde att han bara kunde engelska, men han går i en fransk/amerikansk skola i USA där de har en fransktalande vecka, en engelsktalande vecka och sen börjar det om. Hans föräldrar är både amerikanska, så anledningen vet jag inte, men det är toppen att kunna ett språk till. Ganska tungt att ta hand om 4 barn dock, ett till barn gör stor skillnad har jag märkt. 
 
Roligare nyheter är dock att mina föräldrar i skrivande stund är påväg till Paris, och till mig! De anländer sent ikväll, så imorgon åker jag till dem i Rueil Malmaison för hotellfrukost, för att sedan ge oss ut i Paris. Vi har bl.a. en David Bowie utställning och Versaille att åka till, ska bli så roligt! Imorgon är det 8 maj, vilket är en röd dag här i Frankrike. Imorgon är det nämligen 60 år sedan andra världskriget avslutades, och det firas såklart här! Nu ska jag spela lite Monopol med barnen, och sedan förbereda maten. Kram



Kommentarer
Postat av: Mariekexet

Mjom mjom, så mysigt! Låter helt fantastiskt!

Svar: Mhm mycket nomnomnom <3
Hanna "Rococo" Nilsson

2015-05-09 @ 18:59:04
URL: http://mariekexet.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hej!
Jag har läst din blogg ett tag och har nu själv ansökt om att få vara au pair i Paris till hösten! Min profil har legat ute en dag och jag har redan fått svar, men känner inte riktigt att familjen matchar mina önskemål. Hur gjorde du? Hade du kontakt med flera familjer eller bara en?

Skulle bli tacksam för svar på mail eller här i kommentarsfältet :)

Kram!

Svar: Hej! Vad roligt att du ska bli au pair, särskilt här i Paris.
Jag ansökte väldigt sent (i september, 3 veckor innan jag åkte) så jag tog faktiskt första, bästa familjen för ville bara komma igång! Men mina vänner som också åkte med STS/andra organisationer valde noga, sa nej till flera familjer och pratade med flera olika! Du ska ju bo med dem, så det ju bra om familjen passar dig, man får vara självisk. Det är mååånga familjer som söker, så välj och vraka! :)
Hanna "Rococo" Nilsson

2015-05-14 @ 09:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback